5/5 - (3 امتیاز)

سالن اجتماعات برای ختم

01 اردیبهشت
وبلاگ
O 0

سالن و تالار برای ختم

امروزه بسیاری از صاحبان عزا ترجیح می دهند مراسم عزاداری و ترحیم خود را در سالن اجتماعات برای ختم برگزار کنند. این سالن های اجتماعات و تالارهای پذیرایی معمولا مکان های مناسبی جهت برگزاری مراسمات ختم و ترحیم تبدیل شده است. برگزاری مجالس ختم در هر فرهنگ و قومی با تشریفات مجالس و آداب خاصی انجام می شود اما در کل در تمام کشور برای مراسم ترحیم برنامه های خاص و ویژه ای را در نظر می گیرند.

سالن اجتماعات برای ختم

وجود سالن اجتماعات برای ختم می تواند بسیار گزینه خوب و مناسب برای برگزاری مراسمات آبرومند و خاص برای هر خانواده ای باشد .معمولا مراسمات از خاکسپاری متوفی شروع شده و تا سوم ، چهلم و سال متوفی ادامه پیدا می کند.

مهمانان و عزادارانی که برای خاکسپاری متوفی می آیند می توان در سالن اجتماعات ویژه ختم از آنها به نحو مطلوبی پذیرایی کرد. پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم ختم در همه جا رسم بوده و مکان خوب و در موقعیت مناسبی برای این کار مورد نیاز است.

اما یک سالن اجتماعات برای ختم چه ویژه گی هایی باید داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان مکان مناسب جهت پذیرایی مهمانان نام برد ؟

  •  ارائه امکانات اختصاصی با توجه به نوع مراسم
  • وجود پارکینگ اختصاصی جهت رفاه حال مهمانان
  • کیفیت غذا و سایر وسایل پذیرایی
  • ظرفیت سالن با توجه به تعداد مهمانان
  •  دسترسی آسان و موقعیت خوب
  •  نزدیکی به بهشت زهرا
  •  نحوه گل آرایی دم در و طراحی دکوراسیون سالن
سالن اجتماعات برای ختم

در زمان های قدیم برای پذیرایی از مهمانان و دعوت شده گان به مراسمات ختم و خاکسپاری در منزل متوفی و یا همسایگان بساط پذیرایی و نهار و شام راه اندازی می شد که این خود سبب آزار اذیت اقوام و همسایگان می گشت. اما امروزه جهت رفاه حال مهمانان و اقوام متوفی سلالن های مخصوص طراحی شده است.

مزیت هایی که سالن های مخصوص پذیرایی از مهمانان مراسم ختم و عزاداری نسبت به خانه خود متوفی دارد عبارتند از :

  •  اولین مزیت را می توان ظرفیت بالای این سالن ها نسبت به منزل مسکونی دانست .در این سالن ها هیج جای نگرانی در مورد افزایش آمار مهمانان و کمبود جا برای نشستن و پذیرایی از آنها نخواهید داشت.
  •  مزیت دیگر این سالن ها در دسترس بودن آنها می باشد.
    این مزیت بخصوص در شهر های بزرگ به چشم خواهد آمد زیرا حمل و نقل مهمانان و مدعوین از آرامستان به خانه کاری بسیار پردردسر و مشکل به حساب می آید مخصوصا اگر منزل متوفی مسافت زیادی با بهشت زهرا داشته باشد . وجود این تالارهای پذیرایی سبب می شود مهمانان به راحتی از بهشت زهرا به سالن حمل و نقل گردند .همانطور که قبلا گفته شد اکثر این سالن های پذیرایی در نزدیکی بهشت زهرا ایجاد شده اند.
  •  به کارگیری پرسنل ماهر و باتجربه در امر پذیرایی چنین مراسماتی سبب هرجه بهتر برگزارشدن این مراسمان خواهد شد.
  • تشریفات و خدمات لوکس در برخی از این سالن ها وجود دارد و به مهمانان ارائه می گردد . خدمات لوکسی از جمله شمع آرایی و میوه آرایی

اجاره سالن اجتماعات برای ختم

خانواده های متوفی می توانند به راحتی و با مراجعه به دفاتر این سالن ها برای برگزاری مراسمات خود سالن های اجتماعت و پذیرایی برای ختم را رزو کرده و از خدمات ارائه شده توسط آنها استفاده نمایند. در هنگام رزو سالن اجتماعات برای ختم باید به مواردی از جمله ظرفیت سالن و تعداد مهمانان دعوت شده ،سیستم گرمایشی و سرمایشی و تهویه مناسب ،دارابودن مکان های رفاهی مانند آشپزخانه مجهز سرویس بهداشتی مجهز و . . . موقعیت مناسب سالن ،دارا بودن پارکینگ اختصاصی جهت رفاه حال مهمانان و هزینه اجاره سالن و تطابق آن با توان مالی و بودجه خانواده متوفی توجه نمود.

اجاره سالن اجتماعات برای ختم

هزینه سالن اجتماعات برای ختم

یکی از مهم ترین مباحث در بحث اجاره سالن اجتماعات برای ختم بحث هزینه این سالن ها می باشد. خانواده متوفی قبل از رزرو این سالن ها باید ابتدا از توان مالی خانواده جهت پرداخت این هزینه مطمئن باشند. هزینه این سالن ها با توجه به خدمات و موارد پذیرایی متفاوت خواهد بود.همچنین تعداد مهمانان و غذا های درخواست شده نیز در هزینه سالن اجتماعات برای ختم تاثیر زیادی دارد.

خدمات سالن اجتماعات برای ختم

سالن های اجتماعات برای ختم و عزداری ها خدمات گوناگونی را ارائه می دهند. این خدمات با توجه به مراسمات مختلف و درخواست خانواده متوفی می تواند متغییر باشد. خدمات پذیرایی مانند:

  • نهار ،شام ،پذیرایی سرپایی
  • خدمات دیگر از جمله گل آرایی دم سالن و شمع آرایی و چیدن منظم وسایل پذیرایی سر میزخدمات سالن اجتماعات برای ختم
  • وجود پارکینگ طبقاتی جهت رفاه حال مهمانان دعوت شده
  • هماهنگی با مساجد بزرگ و نزدیک
  • برخورداری از پرسنل با مهارت و تجربه بالا و شیک پوش
  • هماهنگی های لازم با بهشت زهرا و امامزاده ها جهت انجام به موقع مراسمات

 

برخی از این سالن ها و تالار های اجتماعات برای ختم بسیار خدمات لوکس و تشریفات بالایی را به مهمانان ارائه می دهند و برحسب خدماتی که ارائه می دهند هزینه بالایی از خانواده متوفی نیز دریافت می نمایند.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر تشریفات عروسی

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب
22 شهریور

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب

منطقه گرمدره در جاده کرج واقع شده است و به عنوان یک منطقه پرطرفدار برای برگزاری مراسم‌های مختلف از تعداد زیادی باغ تالار برخوردار است. در ادامه فهرستی از باغ‌ تالار گرمدره را مشاهده خواهید کرد. این لیست به شما امکان می‌دهد تا باغ تالار دلخواه خود را خواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ جمشیدیه
13 شهریور

باغ جمشیدیه

باغ عروسی جمشیدیه تقریباً با ظرفیت ۲۰۰ نفر فضایی بسیار خاص دارد و یکی از بهترین باغ عروسی شمال تهران است. افرادی که عاشق جزئیات هستند این باغ می‌تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد. ظرفیت باغ از این جهت کم است تا بتوانند خدمات دهی بهتری داشته باشند.
اگخواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ تالار آرشین محدوده شهریار
05 شهریور

باغ تالار آرشین محدوده شهریار

باغ تالار آرشین یکی از باغ‌های جذاب واقع در سعید آباد یا همان شهرستان شهریار است. این باغ در سال ۱۳۹۵ در خارج از تهران افتتاح شد. باغ عمارت آرشین که به باغ کیوان نیز معروف است، دارای فضایی وسیع و نمایی سبز و زیبا هست که این نما باعث شده افراد خاصی راخواندن ادامه مطلب …

O 0
z
برای برگزاری مراسم با آفر ویژه با ظرفیت 100 الی 300 نفر با شماره09122780898 تماس بگیرید.