5/5 - (1 امتیاز)

برگزاری مراسم عروسی

15 تیر
وبلاگ
O 0

مراسم عروسی در واقع نماد ورود زوج ها به دوران جدیدی از زندگی می باشد. در تمام دنیا مراسم عروسی با شادی و خوشحالی همراه بوده هر فردی با توجه به آداب و رسوم منطقه و شهر خود این مراسم را با شکوه هر چه تمام تر برگزار می نماید.

مراسم عروسی شامل موارد مختلفی از جمله : انتخاب مکان عروسی ،خرید عروسی ،دعوت مهمان ها و پذیرایی از آنها و . . .  است. مراحل برگزاری مراسم عروسی باید توسط خود عروس و داماد یا خانواده هایشان و یا شخصی که تبحر خاصی در انجام این کار ها دارد انجام شود.

با وجود تمام دقتی که در انجام آن می شود در اکثر مواقع مشکلات ریز و درشتی پیش می آید.  جهت پیشگیری از این مشکلات ،همواره توصیه می شود از خدمات موسسه تشریفات لوکس مجالس عروسی بهره بگیرید.

برگزاری مراسم عروسیاز دغدغه های اصلی عروس و داماد ها برگزاری مراسم عروسی بدون هیچ گونه مشکلی است. اگر از خدمات تشریفات لوکس برای برگزاری مراسم عروسی استفاده نمی کنید بهتر است از فردی که در این زمینه تبحر دارد بخواهید تشریفات مراسم شما را بدست بگیرد تا همه چیز با خوبی و دقت فراوان انجام گردد.

اما امروزه استفاده از خدمات تشریفات لوکس بهترین ایده برای برگزاری مراسم ها است. در برگزاری مراسم عروسی باید تمام جوانب برگزاری مراسم را در نظر گرفت و فضای دوستانه و راحتی را برای مهمانان ایجاد نمود.

همین طور عروس و داماد باید رابطه ای صمیمانه با عکاس و فیلم بردار برقرار نمایند تا انرژی مثبت آن سبب بهتر شدن مراسم و فیلم و عکس ها گردد. برای برگزاری هر چه بهتر یک مراسم عروسی بهتر است از قبل تمام موارد دخیل در برگزاری را در یک لیستی یاداشت نموده و هیچ موردی را از قلم نیاندازید.

یکی از این موارد مهم یاداشت تاریخ برگزاری عروسی ، رزرو مکان مورد نظر برای برگزاری مراسم ،رزروآرایشگاه ،آتلیه، گل فروشی و . . . . می باشد که خدمات تشریفات لوکس تمامی این موارد را با داشتن برتریت ایده ها و برنامه ها به بهترین نحو ارائه می دهد. در هر صورت برای انجام چنین کار هایی باید شخصی را جهت برنامه ریزی و هماهنگی این کارها در نظر بگیرید.

برگزاری مراسم عروسی تشریفاتی

چگونه مراسم عروسی لوکسی داشته باشیم؟

برگزاری مراسم عروسی از این جهت حساس است که اکثر افراد فقط یکبار آن را تجربه می نمایند و شیرینی و خاطره آن را تا پایان عمر در ذهنشان خواهند داشت. زمانی که صحبت از مراسم عروسی لاکچری به میان می آید اولین چیزی که به ذهن هر فردی می رسد مخارج زیاد و هزینه بالای برگزاری چنین مراسماتی می باشد. اما راه های ساده نیز وجود داند که با رعایت آنها می توان مراسم عروسی لاکچری را با هزینه مناسب برگزار نمود.

  • برگزاری عروسی در تالار
  • برگزاری عروسی در باغ
  • برگزاری عروسی لوکس
  • برگزاری عروسی تشریفاتی

اگر شما نیز می خواهید مراسم عروسی لوکسی با کمترین هزینه برگزار نمایید حتما مطالب زیر را به خاطر بسپارید:

خانه باغ یا ویلای کوچکی را اجاره نمایید.

معمولا هزینه برگزاری مراسم در تالار یا باغ عروسی بسیار بیشتر از اجاره خانه باغ یا ویلا خواهد بود اما شیکی و لاکچری مراسم ویلا را نخواهد داشت.

تعداد مهمان های خود را به حداقل برسانید.

یکی از فاکتور های مهم در برکزاری مراسم عروسی لاکچری ،تعداد کم مهمان ها می باشد. سعی نمایید تعداد مهمان های خود را زیر صد نفر دعوت نمایید تا هم برنامه ریزی های مراسم با نظم و ترتیب انجام شود و هم بتوانید به نحو احسن از مهمان هایتان پذیرایی نمایید.

از پذیرایی سلف سرویس مهمان ها بپرهیزید.

در پذیرایی از مهمان ها از غذاهای متنوع با تزئینی زیبا وچشم نواز استفاده نمایید.همچنین از پرسنل تشریفات بخواهید به صورت کاملا بهداشتی و با دستکش سفید پذیرایی نمایند.

تزئین جایگاه و صندلی عروس و داماد

تزئین جایگاه و صندلی عروس و دالماد نقش بسزایی در لاکچری بودن عروسی خواهد داشت.

از شمع برای تزئین میزها استفاده نمایید.

استفاده از شمع های سفید رنگ با پایه های شیشه ای جلوه ای بسیار زیبا به مراسم عروسی شما خواهد داد.

تشریفات برگزاری مراسم عروسی

منظور از تشریفات عروسی همان طور که در ابتدای متن گقتیم در برگزاری جشن ها کارهایی است که عروس و داماد و یا اطرافیان آنها برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عروسی انجام می دهند. که برای مثال باید از مدت ها قبل نسبت به انجام آن زمان صرف نمایند اجاره تالار، آرایشگاه و آتلیه و تهیه لباس عروس و  داماد ، پذیرایی از مهمان ها و بکارگیری فیلم بردار و عکاس حرفه ای از خدمات ارائه دهنده ی تشریفات و خدمات لوکس برگزاری عروسی می باشد.

تشریفات برگزاری مراسم عروسی ممکن است در هر نقطه از کشور با توجه به آداب و رسومشان متفاوت باشد اما در کل موارد ذکر شده در تمام فرهنگ ها جز موارد اصلی تشریفات به حساب می آید.

اگر می خواهید برگزاری مراسم عروسی تان به بهترین نحو انجام شود و هیچ مشکلی پیش نیاید توصیه می کنیم  برگزاری مراسم عروسی خود را به موسسات تشریفات معتبر و تشریفات و خدمات لوکس بسپارید تا این موسسات تمام برنامه ریزی ها و مدیریت مراسم عروسی را طبق نظر و سلیقه شما انجام دهند. این موسسات انجام تمام کار های عروسی را برعهده می گیرند و به نحوی مطلوب انجام می دهند.

تشریفات برگزاری مراسم عروسی

برآورد قیمت برگزاری مراسم عروسی

در گذشته مراسمات عروسی مانند امروزه پر از تجملات مختلف نبود و به راحتی و با هزینه کم عروس و داماد می توانستند مراسم عروسی خود را برگزار نمایند.

اما مراسمات عروسی که اکنون برگزار می شود تشریفات مختلف دارد چشم و هم چشمی ها سبب شده است خانواده ها و خود عروس و داماد،تشریفات این مراسم را بسیار سخت کرده وسبب شوند بسیاری از افراد تن به ازدواج ندهند.

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین بخش های عروسی که می تواند ذهن عروس و داماد و خانواده هایشان را درگیر سازد هزینه مراسم عروسی می باشد.اگر عروسی با تشریفات فراوان برگزار گردد مطمئنا هزینه برگزاری عروسی نیز زیاد خواهد بود.برخی از عوامل موثر در برآورد قیمت برگزاری مراسم عروسی عبارتند از :

مکان برگزاری مراسم عروسی

مکان عروسی مهم ترین عامل در برآورد قیمت برگزاری عروسی می باشد. امروزه عروس و داماد ها دوست دارند مراسم عروسی خود را در باغ ها و تالارهای عروسی برگزار نمایند.

هزینه اجاره این باغ تالارها بسته به وضعیت و بزرگی باغیا تالار و امکانات آن و موقعیت جغرافیای آن دارد.هر عروس و داماد باید با توجه به بودجه ای که دارد می تواند مکان عروسی مورد نظر خود را انتخاب نماید.

از مزایای برگزاری عروسی در باغ یا تالار می توان به محدوده بزرگ و امکانات بی شمار آن اشاره نمود و همچنین مهمان ها دسترسی آسانتر به باغ خواهند داشت.

منوپذیرایی

مهم ترین بخش هر مهمانی بخش پذیرایی و منو پذیرایی می باشد.اگر برگزاری مهمانی توسط شرکت های تشریفاتی انجام گیرد هزینه تشریفات بستگی زیادی به منوپذیرایی خواهد داشت.

معمولا در عروسی ها تشریفات زیادی انجام می گرددو منو پذیرایی می تواند شامل انواع دسر ها ،نوشیدنی ها و انواع غذا های مختلف اعم از ایرانی و فرنگی باشد.یک منو باید آنقدر قوی باشد که همه سلیقه ها را در نظر گرفته وپاسخ دهد.به این نکته نیز باید توجه نمود که سرو غذاهای فرنگی و دسر های مختلف می تواند سبب افزایش هزینه مراسم عروسی گردد.

عکاسی و فیلم برداری

ثبت لحظات شیرین و جذاب در هر عروسی توسط بخش فیلم برداری و عکاسی امکان پذیر است. فیلم ها و عکس های عروسی یکبار در زندگی فرد ثبت می گردند بنابرین انتخاب فیلم بردار و عکاس ماهر بسیار اهمیت دارد. منو خدمات فیلم برداری و عکاسی بسیار زیاد است و هر کدام از دستگاه ها می توانند هزینه عروسی را تغییر دهند.

تاریخ برگزاری عروسی

تاریخ برگزاری عروسی نیز از دیگر فاکتورهای موثر در برآورد قیمت برگزاری مراسم عروسی می باشد. برگزاری عروسی در روزها و ماه های خاص می تواند هزینه آن را نیز افزایش دهد. مثلا برگزاری مراسم عروسی در میلاد ها و جشن های مذهبی و ملی هزینه بالایی خواهد داشت.

جهت کاهش هزینه برگزاری عروسی می توانید در روزهای غیر تعطیل و فصل زمستان مراسم عروسی خود را برگزار نمایید.

تعداد مهمانان

تعداد مهمان ها در کیفیت برگزاری مراسم عروسی بسیار مهم می باشد. مسلمابرگزاری مراسم عروسی با مهمان کم بسیار با کیفیت تر از برگزاری این مراسم با تعداد زیاد مهمان ها است. همچنین افزایش تعداد مهمان ها نیز سبب افزایش تشریفات مراسم و در نتیجه افزایش هزینه برگزاری مراسم خواهد شد.

گل آرایی و دکوراسیون

گل آرایی و دکوراسیون های خاص نیز می توانند سبب افزایش هزینه عروسی شوند و عاملی مهم در برآورد قیمت برگزاری مراسم عروسی می باشند.

نحوه برگزاری مراسم عروسی در باغ

یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری مراسم عروسی باغ ها می باشند. باغ ها فضایی سرباز و طبیعی هسستند که می توانند کیفیت برگزاری مراسم را بالا برده و سبب افزایش رضایت عروس و داماد و مهمان ها از مراسم گردند. برای برگزاری مراسم عروسی در باغ باید به نکات ویژه ای توجه نمود.

یکی از نکات مهم برای برگزاری مراسم عروسی در باغ آماده بودن باغ به هر نوع از شرایط جوی است. وجود سایه بان در باغ ها برای جلوگیری از تابش مستثیم نور خورشید، وجود سالن در زمان بارش باران و سرد بودن هوا، وجود پارکینگ برای وسایل نقلیه مهمان ها ،پارکینگ اختصاصی ماشین عروس و داماد و . . . از نکات مهم دیگر برای برگزاری مراسم عروسی در باغ است.

برگزاری مراسم عروسی در باغ

برگزاری مراسم عروسی در کنار دریا و ساحل

برگزاری مراسم عروسی در کنار دریا و ساحل از رویایی ترین و باشکوه ترین نوع برگزاری مراسمات عروسی است. این مدل از مراسمات عروسی معروف به عروسی لاکچری بوده کلیپ های متعددی از آن در شبکه های اجتماعی یافت می گردد.

اگر در فکر برگزاری مراسم عروسی خود در کنار دریا و ساحل هستید باید از سواحل اختصاصی که مختص این کار می باشند استفاده نمایید. زیرا اجاره برگزاری این گونه مراسمات در تمام سواحل وجود ندارد. اگر ساحل و دریا حفاظت شده را برای این کار انتخاب کرده اید باید تجهیزات لازم را فراهم نمایید.

یکی از دلایلی که جوان ها دوست دارند مراسم عروسی خود را در کنار دریا وساحل برگزار نمایند زیبایی و جذابیت آن است بخصوص در فیلم و عکس ها که نمایی بسیار زیبا را به تصویر می کشد. نور بسیار زیبای موجود در ساحل و طبیعت زیبا و بکر آن می تواند جذابیت بسیار زیادی برای مهمان ها داشته باشد. برگزاری عروسی در این مکان ها هزینه ای بسیار بالا در پی دارد و زوج ها قبل از تصمیم نهایی باید توان مالی خود را بسنجند.

برگزاری مراسم عروسی در تالار

تالار ها یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری مراسم عروسی می باشند. این مکان به دلیل دارا بودن سیستم های گرمایشی و سرمایشی می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای مراسمات عروسی در همه فصول سرد سال باشند.

اگر تالار را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب نموده اید باید به موقعیت جغرافیایی تالار انتخابی و در دسترس بودن آن دقت فراوان داشته باشید. تالار انتخابی نباید در محدوده ترافیک بوده و دارای پارکینگ باشد.

برگزاری مراسم عروسی در تالارسیستم نورپردازی داخل تالار باید با کیفیت و صحیح بوده و در صورت قطع ناگهانی برق ،برق اضطراری برای استفاده وجود داشته باشد. هزینه برگزاری مراسم عروسی در تالار نیز نسبت به باغ ها بسیار پایین تر است. البته هزینه اجاره هر تالاری با توجه به امکانات و تشریفات آن تالار متفاوت می باشد. عامل دیگر تاثیر گذار در تعیین هزینه تالار ظرفیت تالار و تعداد مهمان ها است. نحوه و کیفیت پذیرایی از مهمان ها نیز تاثیر مستقیمی در هزینه تالار خواهد داشت.

برای برگزاری مراسم عروسی در تالارها نیاز به تشریفات خاص می باشد. تشریفاتی مانند گل آرایی و تزئین تالار و جایگاه مخصوص عروس و داماد ،گل آرایی ورودی تالار و میز مهمان ها ،منو غذا و نوشیدنی مهمان ها، موسیقی و آهنگ های اجرا شده ،تمیزی تالار و سرویس بهداشتی ،سیستم گرمایشی و سرمایشی و پارکینگ اختصاصی در برگزاری هر چه بهتر مراسم عروسی بسیار مهم است.

برگزاری مراسم عروسی در منزل

در گذشته نه چندان دور برگزاری مراسم عروسی در منزل بسیار رایج بود. معمولا افراد جشن های عروسی را در خانه ها و یا حیاط منزل برگزار می کردند.

  • برگزاری مراسم عروسی در منزل
  • برگزاری مراسم عروسی در سالن اجتماعات منزل

برای اینکه مراسم عروسی در منزل خوب برگزار گردد باید به نکاتی توجه نمایید:

  • فضای مراسم عروسی : برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عروسی در منزل باید فضای خانه یا حیاط خانه را در نظر گرفت و متناسب با آن نسبت به دعوت مهمان اقدام کرد. چون امکان دارد فضا برای نشستن مهمان ها و پذیرایی کوچک باشد و این مورد از کیفیت مراسم عروسی می کاهد.
  • هماهنگی با اهالی محل : زمانی که در منزل مراسمی را برگزار می نمایید باید با اهالی محل هماهنگ نمایید و از آنها اجازه بخواهید. همچنین نباید صدای موزیک زیاد باشد و محلی را برای پارک وسائل نقلیه مهمان ها در نظر بگیرید.
  • اجاره میز و صندلی و سایر وسائل مورد نیاز برای عروسی : برای برگزاری خوب مراسم و ایجاد محیطی زیبا و دلنشین شما مجبورید برخی وسایل مانند میز صندلی ،ریسه ها ،تجهیزات نورپردازی ،وسایل تزئینی و خاص و حتی ظروف پذیرایی را از بیرون اجاره نمایید.
  • تهیه غذا: برای پذیرایی از مهمان ها می توانید از رستوران های مختلف نسبت به تهیه دسر و غذا اقدام کنید.
  • تقسیم وظایف : قبل از شروع مراسم وظیفه هر فرد را در برگزاری مراسم مشخص نمایید تا مشکلی ایجاد نگردد.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر تشریفات عروسی

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب
22 شهریور

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب

منطقه گرمدره در جاده کرج واقع شده است و به عنوان یک منطقه پرطرفدار برای برگزاری مراسم‌های مختلف از تعداد زیادی باغ تالار برخوردار است. در ادامه فهرستی از باغ‌ تالار گرمدره را مشاهده خواهید کرد. این لیست به شما امکان می‌دهد تا باغ تالار دلخواه خود را خواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ جمشیدیه
13 شهریور

باغ جمشیدیه

باغ عروسی جمشیدیه تقریباً با ظرفیت ۲۰۰ نفر فضایی بسیار خاص دارد و یکی از بهترین باغ عروسی شمال تهران است. افرادی که عاشق جزئیات هستند این باغ می‌تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد. ظرفیت باغ از این جهت کم است تا بتوانند خدمات دهی بهتری داشته باشند.
اگخواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ تالار آرشین محدوده شهریار
05 شهریور

باغ تالار آرشین محدوده شهریار

باغ تالار آرشین یکی از باغ‌های جذاب واقع در سعید آباد یا همان شهرستان شهریار است. این باغ در سال ۱۳۹۵ در خارج از تهران افتتاح شد. باغ عمارت آرشین که به باغ کیوان نیز معروف است، دارای فضایی وسیع و نمایی سبز و زیبا هست که این نما باعث شده افراد خاصی راخواندن ادامه مطلب …

O 0
z
برای برگزاری مراسم با آفر ویژه با ظرفیت 100 الی 300 نفر با شماره09122780898 تماس بگیرید.