5/5 - (3 امتیاز)

آداب و رسوم مراسم خواستگاری و بله برون

25 مرداد
وبلاگ
O 0

آداب و رسوم مراسم خواستگاری و بله برون در هر قوم و فرهنگی متفاوت است بنابراین هر فرد با آشنایی با آداب و رسوم مراسم خواستگاری و بله برون راه خود را برای برگزاری یک مراسم بی عیب و نقص همواره کرده و همچنین سبب کاهش استرس ها و نگرانی هایی که در چنین موقعیت حساسی گریبان گیر هر فردی می شود خواهد شد.

آداب و رسوم مراسم خواستگاری و بله برون

بیشتر افرادی به دنبال یادگیری آداب و رسوم مراسم خواستگاری و بله برون هستند که تاکنون وظیفه برگزاری چنین مراسمی را بر عهده نداشته اند به همین دلیل اطلاعات زیادی درباره برگزاری چنین مراسم هایی ندارند.

اگر شما نیز به هر دلیل جزو این دسته از افراد (عدم آگاهی درباره آداب و رسوم مراسم خواستگاری و بله برون) قرار می گیرید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با آداب و رسوم عمومی مراسم خواستگاری و بله برون آشنا شوید.

اگر قصد برگزاری مراسم بله برون خود در فضایی شیک و مجلل را دارید می توانید از خدمات اجاره تالار کوچک برای بله برون استفاده کنید.

تالار کوچک بله برون

آداب و رسوم مراسم خواستگاری

  • تعیین زمان خواستگاری: تعیین زمان خواستگاری اولین اقدامی است که توسط خانواده پسر جهت برگزاری مراسم خواستگاری انجام می شود. خانواده پسر باید از قبل با خانواده دختر تاریخ دقیق و ساعت خواستگاری را هماهنگ کرده تا با مشکلاتی مانند عدم آمادگی خانواده دختر مواجه نشوند. لازم به ذکر است که روز و ساعت حضور تمامی اعضای خانواده در خانه در ساعت برگزاری مراسم خواستگاری و مراجعه خانواده داماد نقش اساسی را ایفا می کند به همین دلیل نیز بهترین روز برای خواستگاری روز های آخر هفته و بهترین زمان برای خواستگاری در ساعت های اولیه شب و یا بعد از ظهر بین ساعت ۱۶ الی ۱۹ است.
  • آداب گل و شیرینی در خواستگاری: گل و شیرینی خواستگاری که توسط داماد تهیه می شود علاوه بر این که نشانه سلیقه، مهر و محبت داماد به دختر است به معنای توجه و اهمیت بسیار زیاد خانواده داماد به دختر و خانواده او نیز می باشد بنابراین باید به زیبایی آن بیشتر از قیمت اهمیت داده شود؛ درواقع بهتر است در خرید شیرینی و گل به عرف توجه شود و همچنین از تجربه دیگران نیز استفاده کرد زیرا برخی از افراد گل و شیرینی های خاصی را نمی پسندند چرا که گمان می کنند برخی از گل ها مختص مراسم سوگواری است و یا نوع شیرینی اگر با دقت انتخاب نشود ممکن است بی سلیقه بودن پسر و خانواده او تلقی شود.
  • پوشش خواستگاری: پوشش در مراسم خواستگاری چه برای پسر و خانواده او و چه برای دختر و خانواده اش از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که پوشش هر شخص نشان دهنده فرهنگ، شخصیت، تفکر و… او است بنابراین باید طرفین با درنظر گرفتن فرهنگ، اعتقادات و… لباس مناسبی را انتخاب کنند.
  • صحبت های اولیه در خواستگاری: اگر خانواده دختر و پسر از قبل یکدیگر را نمی شناسند پس اولین اقدامی که پس از حضور خانواده پسر در منزل دختر انجام می شود این است که دو خانواده با فرهنگ، آداب و رسوم، عقاید و… یکدیگر آشنا شوند. پس از انجام صحبت های اولیه و مشخص شدن این که هر دو خانواده و مهم تر از همه دختر و پسر فاکتور های اولیه جهت انجام وصلت را دارند نوبت به آشنایی دختر و پسر در جلسات متعدد می رسد. درواقع تا زمانی که دختر و پسر به شناخت کاملی از یکدیگر می رسند چندین بار جلسه خواستگاری برگزار خواهد شد.

شما می توانید برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و بله برون از لوکیشن های باغ عقد و عروسی دیدن کنید.

باغ عقد و بله برون

آداب و رسوم مراسم بله برون

پس از آن که دختر و پسر و همچنین خانواده های آن ها موافقت خود را برای ازدواج اعلام کردند نوبت به برگزاری مراسم بله برون می رسد. مراسم بله برون که مدتی پس از خواستگاری برگزار می شود کمی مجلل تر از مراسم بوده و با حضور اقوام درجه یک عروس و داماد برگزار می شود.

آداب و رسوم مراسم بله برون
  • انتخاب و یا آماده سازی محل برگزاری مراسم بله برون: برگزاری مراسم بله برون بر عهده خانواده عروس است بنابراین خانواده عروس باید منزل خود را برای برگزاری مراسم بله برون مهیا سازند. خانواده هایی که نمی خواهند مراسم را در منزل شخصیشان برگزار کنند مکان هایی مانند تالار، سالن، باغ عروسی و… را برای برگزاری مراسم انتخاب می کنند. برخی از اقداماتی که برای آماده سازی محل برگزاری مراسم بله برون انجام شود عبارتند از:
  • دیزاین محیط و جایگاه عروس و داماد و تشریفات مجالس با گل آرائی
  • چیدمان میز و صندلی برای مهمان ها
  • دیزاین میز بله برون
  • خرید حلقه نشان: حلقه نشان توسط داماد برای عروس خریداری می شود.
  • تهیه هدایا توسط خانواده داماد: علاوه بر حلقه، هدایای بسیار دیگری نظیر لباس و یا پارچه مجلسی، کیف، کفش و… از جانب خانواده داماد برای عروس خریداری می شود.
  • پذیرایی: پذیرایی در مراسم بله برون بر عهده خانواده عروس می باشد البته لازم به ذکر است که پذیرایی در مراسم بله برون ساده تر از پذیرایی در مراسم عروسی است. پذیرایی بله برون معمولا با میوه، نوشیدنی مناسب فصل، شیرینی و کیک خواهد بود که کیک بله برون توسط خانواده داماد تهیه می شود. برخی از خانواده ها با شام نیز از مهمان هایشان پذیرایی می کنند که وظیفه آن براساس توافقات انجام شده بر عهده داماد و یا خانواده عروس خواهد بود.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر تشریفات عروسی

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب
22 شهریور

لیست باغ تالار گرمدره با قیمت مناسب

منطقه گرمدره در جاده کرج واقع شده است و به عنوان یک منطقه پرطرفدار برای برگزاری مراسم‌های مختلف از تعداد زیادی باغ تالار برخوردار است. در ادامه فهرستی از باغ‌ تالار گرمدره را مشاهده خواهید کرد. این لیست به شما امکان می‌دهد تا باغ تالار دلخواه خود را خواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ جمشیدیه
13 شهریور

باغ جمشیدیه

باغ عروسی جمشیدیه تقریباً با ظرفیت ۲۰۰ نفر فضایی بسیار خاص دارد و یکی از بهترین باغ عروسی شمال تهران است. افرادی که عاشق جزئیات هستند این باغ می‌تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد. ظرفیت باغ از این جهت کم است تا بتوانند خدمات دهی بهتری داشته باشند.
اگخواندن ادامه مطلب …

O 0
باغ تالار آرشین محدوده شهریار
05 شهریور

باغ تالار آرشین محدوده شهریار

باغ تالار آرشین یکی از باغ‌های جذاب واقع در سعید آباد یا همان شهرستان شهریار است. این باغ در سال ۱۳۹۵ در خارج از تهران افتتاح شد. باغ عمارت آرشین که به باغ کیوان نیز معروف است، دارای فضایی وسیع و نمایی سبز و زیبا هست که این نما باعث شده افراد خاصی راخواندن ادامه مطلب …

O 0
z
برای برگزاری مراسم با آفر ویژه با ظرفیت 100 الی 300 نفر با شماره09122780898 تماس بگیرید.